МОНГОЛЫН ГАЗАРЗҮЙН БОЛОВСРОЛЫН НИЙГЭМЛЭГ

Мэдээ

Шинэ ном: Цэнхэр дэлхий ногоон амьдрал, 2024

АГУУЛГА

ОРШИЛ 

БҮЛЭГ 1 Уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсрол

1.1. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсрол гэж юу вэ?

1.2. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн талаар суралцахуйн зорилтууд

1.3. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсролын үндсэн зарчмууд

1.4. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсрол олгоход багшийн үүрэг

1.5. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн талаарх багшийн мэдлэгийн хүрээ

1.6. Уур амьсгалын өөрчлөлттэй холбоотой ташаа ойлголт

БҮЛЭГ 2. Цаг агаар ба уур амьсгал, ялгаа

2.1. Агаарын найрлага, шинж чанар

2.2. Нэмэлт мэдээлэл: Озоны цоорхой гэж юу вэ?

2.3. Цаг агаар ба уур амьсгалын ялгаа

2.4. Нэмэлт мэдээлэл: Цаг агаарын элементүүд

2.5. Уур амьсгал бүрэлдэн тогтоход нөлөөлдөг хүчин зүйлс

2.6. Уур амьсгал ба уламжлал

БҮЛЭГ 3. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн шалтгаан

3.1. Уур амьсгалын өөрчлөлт ба түүний шалтгаан

3.2. Монгол орны уур амьсгалын өөрчлөлт

3.3. Нэмэлт мэдээлэл: Хүлэмжийн хий гэж юу вэ?

3.4. Хүлэмжийн нөлөө

3.5. Хүлэмжийн хийн эх үүсвэр

БҮЛЭГ 4. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн нөлөө, үр дагавар

4.1. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн нөлөө ба үр дагавар

4.2. Нэмэлт мэдээлэл: Хүчиллэг тунадас гэж юу вэ?

4.3. Уур амьсгалын өөрчлөлт ба жендэр

4.4.Уур амьсгалын өөрчлөлт ба эрүүл мэнд

4.5. Нэмэлт мэдээлэл: Агаар дахь PM гэж юу вэ?

БҮЛЭГ 5. Уур амьсгалын өөрчлөлтийг сааруулах ба дасан зохицох арга зам

5.1. Уур амьсгалын өөрчлөлтийг сааруулах

5.2. Эрчим хүч хэмнэх

5.3. Уур амьсгалын өөрчлөлтөд дасан зохицохуй

5.4. Экологийн мөр

5.5. Нүүрстөрөгчийн мөр

5.6. Усны мөр

5.7. Дам зарцуулагдсан ус

5.8. Хог хаягдал, ялгах, дахин ашиглах

5.9. Нэмэлт мэдээлэл: Экосистемийн үйлчилгээ

БҮЛЭГ 6. Сургалтын арга зүй, үйл ажиллагаа, үнэлгээ

Сургалт, үйл ажиллагаанд уур амьсгалын өөрчлөлтийн талаар тусгах нь

Арга зүй 1. Хамаарлын зураглал

Арга зүй 2. Тохиолдсон жишээ ашиглах

Арга зүй 3. Кейс судлал

Арга зүй 4. Дүрд тоглох

Арга зүй 5. Туршилт хийх

Арга зүй 6. Цахим эх сурвалжаас мэдээлэл цуглуулах, ашиглах

   Жишээ А. Хүлэмжийн хийн ялгаруулалт

   Жишээ Б. Усны мөрийг тооцоолох

   Жишээ В. Хуванцрын хэрэглээнээс үүсэх бохирдол

Сургалтад ашиглах үйл ажиллагаа

Үйл ажиллагаа 1. Уламжлалт мэдлэг, зан заншлыг судлах

Үйл ажиллагаа 2. Хүлэмжийн хийн ялгарлыг бууруулах

Үйл ажиллагаа 3. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн нөлөө, үр дагавар

Үйл ажиллагаа 4. Уур амьсгалын өөрчлөлтийг бууруулах хувь нэмэр

Үйл ажиллагаа 5. Ус хэмнэх шалтгаан, дуслын усалгаа

Үйл ажиллагаа 6. Би хэр их ус хэмнэгч вэ?

Үйл ажиллагаа 7. Миний хэрэглээ ба усны мөр

Үйл ажиллагаа 8. Савласан усны хэрэглээг багасгах

Үйл ажиллагаа 9. Усны мөрөө багасгах боломж бий юу?

Үйл ажиллагаа 10. Ухаалаг худалдан авалт

Үйл ажиллагаа 11. Нигшингэ (компост) бэлтгэх

Үйл ажиллагаа 12. Сав, баглаа боодол, хаягдал

Үйл ажиллагаа 13. УАӨ-ийн эсрэг би ямар хувь нэмэр оруулж чадах вэ?

Үйл ажиллагаа 14. Таны нүүрстөрөгчийн мөр юунаас хамаарах вэ?

Үнэлгээний жишиг даалгавар

Даалгавар 1. Цаг агаар ба уур амьсгалын ялгаа

Даалгавар 2. Агаарын температурын өөрчлөлтийг судлах

Даалгавар 3. Хүлэмжийн нөлөө

Даалгавар 4. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн шалтгаан

Даалгавар 5. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн нөлөө, үр дагавар

Даалгавар 6. Бэлчээрийн менежмент

ХАВСРАЛТ

А. Хүлэмжийн хийн талаар хичээлийн агуулгад тусгах жишээ

Б. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн талаар хичээлийн агуулгад тусгах жишээ

В. Хоол хүнсний усны мөрийг тооцоолоход ашиглах жишээ

Г. Усны мөр-Хувцас үйлдвэрлэл Үндсэн ухагдахууны тайлбар

Ашигласан материал

Бүтнээр үзэх: http://geoforum.mn//files/editor/20240212110252Агуулга 4-5.pdf

Шинээр нэмэгдсэн